Sherburne S och Midnight Lady S startar båda i lopp 1. Tom Johansson kör Sherburne och Milorad Jovanovic kär Midnight Lady. Startlista från ATG här.
Sherburne S gick godkänt i debuten för oss men kan bättre. Det är en finfin häst som jag tror mycket på för framtiden. Hon känns finfin i jobben. Innerspår bakom bilen är inte helt lyckat då hon inte öppnar speciellt fort. Det finns risk att hon hamnar en bit ner på innerspår. Tom får leta sig ut under loppet och om det löser sig borde hon vara i segerstriden. Troligen barfota bak men i övrigt inga ändringar.
Midnight Lady S är en finfin häst som gick bra i första starten för oss men var inte lika bra senast. Bakspår innebär risk för positionsbekymmer och kusken får leta position och köra till slut. En plats ligger inom räckhåll. Inga ändringar. Det kan bli norskt men i övrigt inga ändringar.
Arcania S och Lexi Boko startar båda i lopp 6. Tom Johansson kör Arcania S och jag kör Lexi. Startlista från ATG här.
Arcania S visade bra fart efter galopp i första starten för stallet men var sämre i starten efter. Nu känns hon fin i jobben. Hon borde få en bra resa från spår tre och hon har kapacitet för att vara där framme. Kan överraska. Ev barfota bak men annars inga ändringar.
Lexi Boko gick bra som trea från dödens i sin comeback efter uppehåll senast. Hon känns jättefin i jobben och borde gått framåt med loppet. Hon öppnar bra och från spår fyra satsar jag mot front. Hittar hon ledningen tror jag på bra chans. Hon går som senast.
Sierra S startar i lopp 8. Tom Johansson kör. Startlista från ATG här.
Hon var mycket bra vid vinst i första starten för oss men sist kom hon bort då hon hamnade i kön i ett lopp som kördes långsamt. Hon känns fin och det är nog ingen fara med formen. Spår tolv är förstås iskallt och det krävs tur och mycket bra tempo i loppet för att hon ska kunna segerstrida. Inga ändringar.